субота 8 травня 2021р.
Інтернет-газета Херсонської області
03.03.2021

Газета «Днепровский проспект» у лютому стала найбільш гендерночутливою в Україні


Розпочався черговий етап моніторингу матеріалівдрукованих та інтернет-видань України, які працюють на рівні області таобласного центру. Перша хвиля тривала з 8 по 14 лютого.

Із херсонських видань дляаналізу обрано контент видань: «Вгору», «Гривна», «Днепровский проспект»,«Новий день», «Кавун.City», «ПІК», «Український Південь», «Херсонці»,«Херсонщина за день» та «0552.ua». Загалом було розглянуто 766 публікацій.

Мета моніторингу – з’ясувати,наскільки медіа дотримуються гендерного балансу в журналістських матеріалах, чивикористовують вони гендерні стереотипи щодо жінок і чоловіків та сексистськийконтент, а також чи вживають фемінітиви на позначення посад, професій, видудіяльності жінок.

Серед друкованих ЗМІ найбільш збалансованими (тими, де рівною міроюпредставлені жінки і чоловіки) є публікації газети «Днепровский проспект» – 52%героїні та – 50% експерток (відповідно 48% героїв і 505 експертів). Уматеріалах зафіксовано 100% фемінітивів.

Наближеним до балансу є контент видання «Гривна» (40% героїнь і 41% експерток), однак тут ужито всього 20% фемінітивів. Газета «Вгору» хоч і активно використовує фемінтиви (80%), проте в публікаціях активно простежується домінування чоловіків як експертів (79%).

Найвищий Індекс гендерної чутливості серед друкованих видань не лише Херсонщини, а й усіх 240 видань України, які підлягали моніторингу – у газети «Днепровский проспект» (66%). На другій позиції – газета «Вгору» (48%), на третій – практично з одним результатом газети «Гривна» та «Новий день».

Серед онлайн-видань 100% фемінітивів зафіксовано в новинах Кавун.City, однак жінки тут фігурують лише в 1/3 випадків і як експертки, і як героїні. Дещо вищі показники присутності жінок – у публікаціях «Українського Півдня», однак у 40% випадків видання вживає маскулінітиви (чоловічий рід на позначення посад, професій, зайнятості жінок): представник ініціативної групи Оксана Фоміна, заступник директора Департаменту здоров’я Ліна Бондарева, депутат Херсонської облради Вікторія Гавренкова, виконавчий директор ОМКФ Анна Мачух тощо.

Серед інтернет-видань Херсонщини найбільш гендерночутливим у лютому є Кавун.City (51%), на другій позиції – Український Південь (45%), третя позиція – в ІА «Херсонці» (42%).

Загалом жінки переважають як удрукованих так і в Інтернет-медіа в матеріалах на теми волонтерства, екологіїта медицини. Чоловіки – у темах політики та економіки.

Кількість фемінітивів майже невідрізняється 57% в інтернет-виданнях і 54% друкованих.

За звітний період стереотипнийта сексистськийконтент не виявлено.

Загальний Індекс гендерноїчутливості херсонських медіа у лютому – 40%. Це – середній показник поУкраїні. Ознайомитисяз результатами лютневого моніторингу регіональних медіа 24 областей (інфографіка) можна сайтіВолинського прес-клубу, або на сторінці у Facebook.

Експертка змоніторингу –

Оксана Жіляєва,

Херсонськийпрес-клуб

___________________

Гендерниймоніторинг журналістських матеріалів регіональних видань України відбуваєтьсяу  межах проекту «Гендерночутливийпростір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом упартнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубівУкраїни за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується АгентствомСША з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацієюInternews.

Автор: Оксана Жіляєва

Коментарів немає, будьте першим!

Прокоментувати:
Всі поля, позначені (*) обов'язкові для заповнення

Ви маєте ввійти щоб залишити коментарій.