неділя 26 травня 2019р.
Інтернет-газета Херсонської області
03.05.2019

Дотримання гендерної рівності в херсонських ЗМІ

Із 11 по 17 квітня 2019 року проводився гендерний моніторинг матеріалів п’яти друкованих  та інтернет ЗМІ:  «Гривна», «Новий День»,  «Днепровский проспект», «Наддніпрянська правда» «Вгору», «Херсон онлайн», «Херсонці», «Херсонщина за день», «0552», «ПІК». Загалом проаналізовано більше тисячі публікацій (255 матеріалів у друкованих ЗМІ і 895 матеріалів у інтернет-виданнях).

Мета моніторингу – проаналізувати кількість експерток і експертів, героїнь і героїв  у матеріалах херсонських журналістів, виявити стереотипи, вживання фемінітивів і наявність публікацій на гендерну тематику.

Як свідчать результати аналізу, у друкованих ЗМІ жінки були експертами в журналістських матеріалах(тобто коментували ту чи іншу тему) в 34% випадків, героїнями – 51%. Нарівні зчоловіками вони представлені в освітній тематиці (і як експертки, і якгероїні), в 1/3 випадків є експертками з політичних, економічних, медичнихпитань.

Інша ситуація із героїнями та героями публікацій.Найчастіше жінки є героїнями матеріалів на теми культури (54%), економіки(55%), освіти (45%), медицини (58%), а також правопорушень (рубрика «Інше» – 55%),де жінки зазвичай є жертвами обманів чи злочинів.  

Чоловіки-герої  домінують у публікаціяхна ключові теми квітня: політика (55%) та спорт (64%), а також вони стовідсотковопредставлені у воєнній тематиці.

Матеріалів про волонтерство та розважального контенту не зафіксовано.

В інтернет-виданняхі експерток, і героїнь значно менше, ніж у друкованих (20% і 27% відповідно).Найчастіше жінки виступають експертками в темах культури та медицини (45% і43%), значно менше за чоловіків – у всіх інших темах, окрім волонтрства, дечоловіки загалом відсутні.

У політичній тематиці експертками частіше були представницізагальнодержавного рівня, хоча офіційно ще не стартувала парламентськакампанія.  

Героїнями журналістських матеріалів жінки найчастіше фігурують у матеріалахна теми культури (58%), освіти й медицини (по 38%). У політичній (77%) таекономічній (69%) тематиках домінують чоловіки.

Загалом до чоловіків-експертів журналісти звертаються частіше, ніж до жінок,оскільки керівні посади часто займають чоловіки. Головною темою тижня залишалисявибори.

Лідерами у вживанні фемінітивів є херсонські інтернет-медіа. Серед нихназвами посад, професій жінок у жіночому роді найчастіше послуговуються видання«Херсонщина за день» (75%) і «Херсонці» (57%). Серед друкованих ЗМІ назватитаке видання важко.

Порівняно із моніторингами попередніх років з’явилася тенденція до збільшеннякількості безособових повідомлень та посилань, наприклад «за повідомленням прес-служби»чи просто чимало передруків із сайтів державних установ. Катастрофічнозменшилася кількість авторських матеріалів.

Квітневий Індекс гендерної чутливості херсонськихмедіа склав 34%. Це – третє місце серед регіональних медіа 24 областей. Ознайомитися з підсумковимирезультатами моніторингу 240 видань України можна на сайтіВолинського прес-клубу.

___________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань проведений у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

Автор: Волинський прес-клуб

Коментарів немає, будьте першим!

Прокоментувати:
Всі поля, позначені (*) обов'язкові для заповнення

Ви маєте ввійти щоб залишити коментарій.