субота 20 жовтня 2018р.
Інтернет-газета Херсонської області
08.10.2018

Обізнані та захищені

Чому український споживач фінансових послуг не захищений  сьогодні? З яких питань фінансові установи найчастіше порушують права українських споживачів фінансових послуг? Які законодавчі зміни необхідні для захисту споживача фінансових послуг в Україні? На ці та інші питання порушувалися на заході в рамках проекту USAID «Трансформація фінансового сектору».

foto-5

Як зазначила Тетяна Грищенко, керівник юридичного напряму Проекту USAID  «Трансформація фінансового сектору»: «В центрі уваги нашої прес-конференції, загалом, нашого проекту є споживач фінансових послуг, його права та інтереси. Однією з причин, чому люди не беруть кредити є те, що вони їм пропонуються за дуже високими ставками і вартість інших фінансових послух теж є дуже високою.»  Важливим першим кроком у вирішені проблем у споживчому кредитуванні є закон «Про споживче кредитування». Дослідження Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору», а саме візити методом «таємного покупця» у відділення банків, фінансових компаній та кредитних спілок, довели, що є значні розбіжності між нормами Закону та фактичною практикою фінансових установ.

Для того, щоб закон запрацював в повному обсязі необхідне прийняття законопроекту 2456-д «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів фінансових послуг». Оскільки саме цей законопроект надає регуляторам фінансового сектору належні повноваження, щодо захисту прав споживачів, в тому числі надає їм інструменти правозастосування, зокрема накладення штрафів за порушення прав споживачів фінансових послуг.

Радник з питань захисту прав споживачів фінансових послуг  Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору», Тетяна Буряк  розповіла, що  лише 2-3% українців повністю довіряють державним установам або будь-яким фінансовим організаціям. За результатами досліджень права українців все частіше порушуються у процесі використання фінансових послуг. В результаті виникають конфлікти, де споживачі готові подавати скаргу на фінансові установи але споживач у цій ситуації є слабкою стороною, він є незахищеним. Пропонується запровадити зовсім нові механізми вирішення спорів, які виникають між громадянами та фінансовими установами.

Дієвим інструментом розв’язання конфліктних ситуацій має стати фінансовий омбудсмен. Він не буде займатися іншими справами, як суди загальної юрисдикції, а лише питанням відносин надавачів фінансових послуг і споживачів. «Коли ми говоримо про створення інституту фінансового омбудсмена, то я би хотіла провести паралель зі створенням антикорупційного суду. Фактично ми створюємо службу, яка буде працювати ефективніше, ніж наша існуюча судова система. Саме фінансовий омбудсмен має захищати українського споживача, неупереджено розглядати конфліктні ситуації між громадянами та фінансовими установами», – підкреслює Тетяна Буряк.

 

 

Автор: Інна Іваненко

Коментарів немає, будьте першим!

Прокоментувати:
Всі поля, позначені (*) обов'язкові для заповнення

Ви маєте ввійти щоб залишити коментарій.