четвер 21 жовтня 2021р.
Інтернет-газета Херсонської області
06.10.2021

Порядок проведення позапланових перевірок

Шкільне життя – яскраве та багатогранне.  Щодня у закладі освіти вирішують певнізавдання, постійно відбувається комунікація між учнями, батьками, працівниками.І природнім є те, що у шкільному колективі відбуваються як радісні події, такможуть виникають і непорозуміння, конфліктні ситуації. Засади діяльностізакладу освіти чітко окреслено нормативними документами, вимоги яких маютьвиконуватись в обов’язковому порядку. Тож, якщо під час таких конфліктівпорушуються вимоги законодавства, зокрема, права  учнів, батьків, працівників закладу, то дляїх врегулювання необхідне втручання третьої незалежної сторони.

 У квітні поточногороку Міністерством освіти і науки України затверджено Порядок проведенняпозапланових перевірок закладів загальної середньої освіти.

Що це за процедура? Для чого необхідний контроль за діяльністю школи? Хто  проводить позапланові перевірки? Про це вінтерв’ю із начальником управління Державної служби якості освіти у Херсонськійобласті Оленою Даниловою.

Тож механізмпроведення позапланових перевірок визначено. Що забезпечить цей документ? Якіперспективи він несе для громади?

Порядок організації та проведення таких перевірок надастьможливість усім учасникам освітнього процесу, а саме: батькам, учням, вчителям рівноціннозахищати свої права та інтереси. Саме дотримання освітніх прав може сприятитому, щоб заклад освіти рухався у напрямку забезпечення якості освіти та освітньоїдіяльності задля успіху кожної дитини, яка навчається у ньому.

Хто проводитьтакі перевірки та що може стати причиною для позапланової перевірки у закладіосвіти?

Позапланові перевірки закладів освіти проводять працівникиДержавної служби якості освіти та її територіальних органів. У нашій областітакі заходи у закладах загальної середньої освіти здійснюються управліннямДержавної служби якості освіти у Херсонській області. Причинами для проведення позаплановихперевірок є порушення прав будь-кого із учасників освітнього процесу у школі,порушення вимог чинного законодавства.

А як саме управліннявизначає, у якому закладі має відбутись така перевірка?

Підстав дляпроведення перевірки декілька, це:

звернення фізичноїособи про порушення, що спричинило чи може спричинити шкоду її правам, законнимінтересам;

зверненняосвітнього омбудсмена з питань, що стосуються освітньої діяльності закладу;

також такий західможе бути проведений з метою перевірки усунення порушень вимог законодавства,що були виявлені раніше, тобто мова йде про повторну перевірку.

Отже, якщо особа стала свідком порушень прав учасниківосвітнього процесу, вона може ініціювати позапланову перевірку у закладіосвіти, звернувшись зі скаргою до Служби або управління Державної служби якостіосвіти у Херсонській області.

 Чи усі скарги стають підставами для проведенняперевірок у школах?

Будь-яке звернення має містити обґрунтовану інформацію пропорушення, що сталися або можуть статися. Також, до скарги мають додаватисядокументи чи їх копії, що підтверджують такі порушення. У разі наявностіобґрунтованих фактів та підтверджуючих документів приймається рішення пропроведення перевірки.

Деякі школиобласті вже пройшли інституційний аудит. Чи можуть у цих закладах освітипроводитись позапланові перевірки?

Тут варто розмежувати поняття інституційного аудитузакладів загальної середньої освіти та позапланової перевірки шкіл. Під часінституційного аудиту проводиться комплексне вивчення роботи школи, а у ходіпозапланової перевірки закладу освіти предметом перевірки є лише ті питання, щостали підставою для її проведення, тобто окремі питання діяльності закладу. Навідміну від аудитів, позапланові перевірки здійснюються без попередження. Такожза результатами інституційного аудиту школи отримують Рекомендації щодоудосконалення якості освітньої діяльності закладу, які мають забезпечити ефективнуроботу та сталий розвиток. За результатами ж позапланової перевірки закладосвіти отримує розпорядження про усунення порушень, що обов’язкове довиконання. Після усунення порушень, заклад освіти інформує про це орган, якийпроводив перевірку.

Які будутьнаслідки, якщо заклад не виконає розпорядження і не усуне порушення?

У такому випадку Службою або управлінням приймається рішенняпро повторну перевірку. У разі, якщо невиконання розпорядження підтверджується,складається протокол про адміністративне правопорушення згідно з КодексомУкраїни про адміністративні правопорушення, що є підставою для попередження абонакладання штрафу на посадових осіб від п’ятдесяти до ста неоподатковуванихмінімумів доходів громадян.

Яким чиномможна звернутися до управління?

Якщо ви стали свідком порушення або можливого порушенняправ дитини у межах освітнього процесу або прав інших учасників, зокремапрацівників закладу, батьків, то ви можете звернутись до управління Державноїслужби якості освіти у Херсонській області за телефоном гарячої лінії :+38(066)307-85-06або надіслати офіційного листа на електронну поштову скриньку управління заадресою: kherson.sqe@gmail.com.Питання, що висвітлені у зверненні, вивчаються, після чого приймається рішеннящодо проведення перевірки дотримання вимог законодавства безпосередньо узакладі освіти.

Варто зазначити, що заради успішної реалізації дитини у майбутньому,надзвичайно важливим є ефективне функціонування школи вже сьогодні. Свідоместавлення та відповідальність кожного учасника освітнього процесу – запорукауспішної школи!

Автор: Управління Державної служби якості освіти у Херсонській області

Коментарів немає, будьте першим!

Прокоментувати:
Всі поля, позначені (*) обов'язкові для заповнення

Ви маєте ввійти щоб залишити коментарій.